در اینجا مروری گذرا بر انواع برندینگ خواهیم داشت :
برندینگ شرکتی : این نوع برندینگ یک برند را در کل برای یک شرکت خاص ایجاد می کند. شرکت هایی که مارک تجاری خوبی دارند معمولاً با وعده هایی که ارائه می دهند مرتبط هستند. به عنوان مثال ، هر زمان اپل با کالای جدیدی روبرو شود ، مشتریانشان تصور می کنند که این محصول بی نظیر است و از فناوری برتر استفاده می کند.
برندینگ محصولات : نتیجه یک مارک تجاری قوی برای یک محصول موجب افزایش تقاضا ، فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود بیشتر است. امروز برندهای زیادی هستند که به مرور با جا باز کردن بین جوامع نام برندشان حتی ماهیت آنچه را که ارائه می دهند را نیز تحت تاثیر قرار می دهند و نام برند جایگزین نام اصلی آن کالا می شود.
برندینگ شخصی : همانند آن چه که به نظر می رسد ، این به معنای ایجاد یک برند در ارتباط با یک شخص است تا یک تجارت. برای سیاستمداران و افراد مشهور این امر بسیار مهم است ، هر چند مدیر عاملان و دیگر چهره های عمومی نیز از سرمایه گذاری در نام تجاری شخصی خود نیز سود ببرند.
برندینگ مشترک : این نوع برندسازی مخصوص شرکت هایی است که به منظور ایجاد یک محصول یا خدمات مشترک برای مخاطبان خود با شرکت دیگری شریک شده اند.
برندینگ بدون برند : این سبک روند نسبتاً جدیدی است که فرض می کند محصول یک شرکت برای صحبت کردن برای خودش کافی است. این مارک ها غالباً ساده و دارای طرح های عمومی و مبتنی بر این عقیده هستند که مینیمالیسم آنها چیزی است که در مخاطبان هدف خود نفوذ می کند.
برندینگ جغرافیایی : آیا شما در صنعت گردشگری هستید؟ اگر بله ، شما باید برند تجاری جغرافیایی مخصوص به خودتان را داشته باشید. برند تجاری مخصوص که بیانگر جنبه های منحصر به فرد یک منطقه خاص است.برند تجاری جغرافیایی در واقع روی یک نوع منحصر به فرد بودن موقعیت جغرافیایی ، به عنوان نقطه فروش کالاها یا خدمات خاص تأکید دارد.