تفاوت استراتژی کشش و رانش در بازاریابی چیست؟
استراتژی کشش و رانش در بازاریابی دو رویکرد متفاوت برای جذب مشتریان هستند. در بازاریابی رانشی، محصول از طریق کانالهای توزیع به جلو رانده شده و به مشتریان فروخته میشود. در این روش، تولیدکننده فعالیتهای تبلیغاتی و فروش شخصی را برای جذب مشتریان انجام میدهد. در بازاریابی کششی، توجه مشتریان از طریق تبلیغات تجاری و پیامهای بازرگانی جلب میشود و آنها به خرید محصول ترغیب میشوند. در این روش، مشتریان به صورت طبیعی به محصول جذب میشوند.
تفاوت اصلی بین استراتژی کشش و رانش در بازاریابی، در روش جذب مشتریان است. در بازاریابی کششی، مشتریان به صورت طبیعی به محصول جذب میشوند و در نتیجه، احتمال خرید آنها بیشتر است. در بازاریابی رانشی، تولیدکننده برای جذب مشتریان از تبلیغات و فروش شخصی استفاده میکند و در نتیجه، احتمال خ رید مشتریان کمتر است. استراتژی کشش در بازاریابی برای کسب و کارهایی که محصولات جدید و نوآورانه دارند و یا در بازار رقابتی فعالیت میکنند، مناسب است. در این روش، مشتریان به صورت طبیعی به محصول جذب میشوند و به دنبال خرید آن هستند. در مقابل، استراتژی رانش در بازاریابی برای کسب و کارهایی که محصولات مشابهی با رقبایشان در بازار دارند، مناسب است. در این روش، تولیدکننده برای جذب مشتریان از تبلیغات و فروش شخصی استفاده میکند و سعی میکند مشتریان را از خرید محصول خود متقاعد کند. در کل، استراتژی کشش در بازاریابی برای جذب مشتریان به صورت طبیعی و بدون نیاز به تبلیغات فراوان مناسب است، در حالی که استراتژی رانش در بازاریابی برای جذب مشتریان از طریق تبلیغات و فروش شخصی مناسب است.