تعریف اکثریت پیشگام چیست؟
“اکثریت پیشگام” به معنای “Early majority” در تئوری انتشار نوآوری استفاده میشود. این گروه از مردم پس از نوآوران و پذیرندگان آغازین به بازار وارد میشوند. آنها به مزایای فناوری جدید اعتماد دارند، اما صبر میکنند تا دیگران از آن استفاده کنند و نتایج آن را ببینند. سپس با توجه به نتایج، تصمیم به استفاده از آن میگیرند. این گروه از مردم میتوانند به عنوان یک گروه میانی در فرآیند انتشار نوآوری در نظر گرفته شوند. این گروه از مردم میتوانند به عنوان یک گروه میانی در فرآیند انتشار نوآوری در نظر گرفته شوند. این گروه از مردم میتوانند به عنوان یک گروه میانی در فرآیند انتشار نوآوری در نظر گرفته شوند.
تفاوت اکثریت پیشگام با اکثریت زودرس
“اکثریت پیشگام” و “اکثریت زودرس” دو مفهوم متفاوت در نظریه انتشار نوآوری هستند. “اکثریت پیشگام” به گروهی از مشتریان اشاره دارد که پس از نوآوران و پذیرندگان آغازین و قبل از اکثریت پیرو به بازار وارد میشوند و به مزایای فناوری نو اعتماد دارند، اما صبر میکنند تا دیگران از آن استفاده کنند و نتایج آن را ببینند. از سوی دیگر، “اکثریت زودرس” به گروهی از مشتریان اشاره دارد که به سرعت و بدون توجه به نتایج و مزایای فناوری نو، آن را به کار میگیرند. به عبارت دیگر، “اکثریت زودرس” به دنبال راهکارهایی هستند که قبلاً توسط دیگران تست نشدهاند و به نتایج مطلوبی رسیدهاند. در مقابل، “اکثریت پیشگام” به دنبال راهکارهایی هستند که قبلاً توسط دیگران تست شدهاند و به نتایج مطلوبی رسیدهاند.