تبلیغات هوشمند چیست؟
هوش مصنوعی امروز در همه جا حضور دارد و بشر در حال استفاده از آن به نفع خود است. در تبلیغات هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی تلاش میشود بر اساس نحوه عملکرد یک کاربر و شیوه رفتار آن در دنیای مجازی، آگهی های تبلیغاتی به شیوهای منحصر به فرد به وی نمایش داده شوند.
به همین دلیل در مقایسه با زمان نمایش به صورت عادی منعطفتر عمل میکنند. به عبارت دیگر، از آنجایی که هر فرد سلیقه متفاوتی داشته و علایق خاصی نیز دارد، باید آگهی های منحصر به فردی نیز ببیند و این مهم در تبلیغات هوشمند رعایت شده است.
به عنوان نمونه تصور کنید فردی وارد یک فروشگاه اینترنتی شده و مشغول گشت زنی در آن است. با استفاده از راهکارهای تبلیغات هوشمند که پیشتر احتمالا در وب سایت پایه ریزی شده است، رفتار آن مورد آنالیز قرار گرفته و تلاش میشود رفتارش مو به مو بررسی شود. با گذشت زمان، بر اساس محصولاتی که کاربران دیده و جستجوهایی که انجام داده مشخص میشود وی به دنبال چه چیزی است، به همین دلیل آگهی های تبلیغاتی و محصولات مشابهی به وی معرفی میشود.
ریشه تبلیغات هوشمند دیتا است و به همین دلیل شرکت هایی که در پی استفاده از چنین روش های تبلیغاتی هستند، یا باید با شرکت های فعال در این زمینه همکاری کرده و یا خودشان نیروهای متخصص در زمینه داده کاوی استخدام کنند.
با پیاده سازی تکنیک های تبلیغات هوشمند خواهید توانست با افزایش بازدهی، به ازای هزینه های یکسان و یا کمی بیشتر، بازدهی بسیار بیشتری داشته باشید، تبلیغات هوشمند با توجه به هوشمند و پیشرفته شدن همه چیز در دنیای الکترونیک رفته رفته محبوبتر میشوند. با استفاده از این روش بازدهی به میزان فوق العادهای افزایش پیدا کرده و وارد عصر جدیدی از تبلیغات خواهیم شد.